خانه / اخبار و رویدادها / گفتگوی اختصاصی خانه کتاب کردی با دکتر سالار عثمان

گفتگوی اختصاصی خانه کتاب کردی با دکتر سالار عثمان

گفتگوی اختصاصی خانه کتاب کردی با دکتر سالار عثمان

 

معاون وزارت فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان درباره مشارکت هیات وزارت فرهنگ اقلیم در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان

سالار عثمان
دکتر سالار عثمان

?ما بعنوان هیاتی از وزارت فرهنگ و جوانان حکومت اقلیم کردستان متشکل از سیزده تن نویسنده و روشنفکر همراه با مدیران رسانه یی، جوانان و کتابخانه وزارت فرهنگ اقلیم، در هفتمین نمایشگاه بزرگ کردستان حضور پیدا کرده ایم.

?هدف ما از مشارکت در این نمایشگاه، توسعه روابط فرهنگی تاریخی و ریشه دار میان اقلیم کردستان و کردستان ایران می باشد و از نگاه ما کتاب بهترین ابزار برای توسعه و تعمیق روابط و داد و ستدهای فرهنگی است.

?ما باور داریم ،کتاب سفیری است که می تواند مرزها را درنوردد و از ورای هر نوع محدودیتی بر دوستی ها بیفزاید و سخن راستین فرهنگ ها و جغرافیاهای دور و نزدیک را بر یکدیگر آشنا و آشکارا کند.

ما باور داریم ،کتاب سفیری است که می تواند مرزها را درنوردد و از ورای هر نوع محدودیتی بر دوستی ها بیفزاید و سخن راستین فرهنگ ها و جغرافیاهای دور و نزدیک را بر یکدیگر آشنا و آشکارا کند.

?چه بسا در جهان گرفتار در تعارضات مرزهای سیاسی و مرزبندیهای جغرافیایی ، فرهنگ یگانه ابزاری است که نه تنها محدویت و مشکل زا نیست بلکه قادر است مشکل و معضل زدایی نیز بکند.

?فرهنگ ساحتی است که می تواند با پذیرش تنوع سلیقه ها و علایق، اختلافات را با تمرکز بر نقاط اشتراک به سمت همدلی و وحدت رهنمون کند و از این طریق بر غنای انبان فرهنگ بشری بیفزاید. این فرهنگ است که می تواند نوع بشر را به این باور رهنمون کند که مخاطبان او از هر رنگ و سلیقه یی همواره قابل احترام می باشند.

?از خانه کتاب کردی و تلاشی که در راستای فرهنگ کتابخوانی به عمل آورده تقدیر و تشکر می کنیم.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «خانه کتاب کردی» بلامانع است.

 

 

 

 

 

درباره‌ی خانه کتاب کُردی

همچنین ببینید

«طنزپهلو» فراخوان داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *