خانه / اخبار و رویدادها / تلاش همدان پیام برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری سه استان غربی کشور

تلاش همدان پیام برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری سه استان غربی کشور

در دیدار اصحاب رسانه کردستان و همدان؛ تلاش همدان پیام برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری سه استان غربی کشور

رسانه‌ها در چند سال گذشته از حمایت‌ها و اعتبارات دولتی برخوردار نبودند وامروز نیازمند توجه بیشتر هستند

به دعوت تیم رسانه‌ای همدان پیام، انجمن صنفی نشریات محلی کردستان و اعضای مدیران مسئول نشریات کردستان از چاپخانه پیام رسانه همدان و مراکز گردشگری و تفریحی استان همدان بازدید و نشست‌های تخصصی با هیات مدیره خانه مطبوعات همدان برگزار کردند.

به گزارش گۆڕان، در این دیدارها بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه گردشگری سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان تاکید شد.

در نشست مدیران مسئولان نشریات محلی کردستان و معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اصحاب رسانه استان همدان که در دفتر روزنامه پیام رسانه برگزار شد رئیس خانه مطبوعات استان همدان مسیر گردشگری کردستان، همدان و کرمانشاه و نزدیکی این ۳ استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: همدان به عنوان شهر تاریخ و تمدن و کردستان و کرمانشاه شهر موسيقى و غذا و مرزی در غرب کشور شهره هستند که باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای مسیر گردشگری تعریف شده، برای توسعه غرب کشور را فراهم آوریم.

مهرداد حمزه هم‌صدایی و اتحاد را لزوم حل مشكلات استان‌های غربی دانست و گفت باید این جلسات به صورت مستمر و موضوعی برگزار و در آن به آسیب شناسی رسانه‌های غرب کشور پرداخت تا آسیب‌های مشترک شناسایی و راهکارها از بالا پیگیری شود.

عیسی فلاحی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز عنوان کرد: بحث اعتبارات رها شده است و در این زمینه باید استان‌ها متحد شوند تا به صورت کشوری و مانند سایر معاونت‌ها با آن برخورد شود.

فردین کمانگر، رییس انجمن صنفی نشریات محلی کردستان نیز با تاکید حمایت از نشریات محلی عنوان کرد: اقتصاد مطبوعات و نشریات محلی با مشکل مواجه است و اعتبارات حمایتی رسانه‌ها بسیار کم است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نشریات محلی در کردستان عنوان کرد: ۵۴ نشریه در قالب روزنامه، هفته نامه، و دوهفته و ماهنامه در کردستان در حال فعالیت هستند با وجود مشکلات اقتصادی همچنان درحال چاپ‌اند.

رئیس انجمن صنفی نشریات محلی کردستان در ادامه با انتقاد از وجود نگاه‌های سلیقه‌ای در حوزه رسانه عنوان کرد: پس از دوره کرونا نشریات ما دچار رکود تیراژ شده و متاسفانه دستگاه‌های متولی نیز رغبتی برای بهبود وضعیت مطبوعات ندارند و این موضوع نیازمند حمایت دولت است.

کمانگر با تاکید حمایت دستگاه‌های دولتی برای خرید نشریات عنوان کرد: امروز حوزه توزیع نشریات و روزنامه‌ها رها شده و دکه‌های مطبوعاتی به عرضه تنقلات مشغول هستند و رغبتی برای فروش روزنامه و مجلات ندارند بنابراین در بحث توزیع به ویژه در نشریات محلی باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: کردستان هنوز رنگ و بوی محرومیت را بر دوش می‌کشد و این استان مرزی و غیر صنعتی از توسعه نیافتگی رنج می‌برد و به همین دلیل بخش خصوصی در استان در بخش حمایت از رسانه‌ها غیر فعال است و باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی مهیا کنیم تا نشریات و مطبوعات جانی تازه بگیرد.

رئیس انجمن صنفی نشریات محلی کردستان در ادامه تصریح کرد: بخش خصوصی در حوزه مطبوعات ورود پیدا نکرده اما با این وجود و با استفاده از ظرفیت مرکز چاپ و بسته‌بندی همدان می‌توانیم رسانه‌ها را گسترش دهیم.

فردین کمانگر به مشکلات رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: باید انجمن‌های صنفی در حوزه رسانه را تقویت و از ظرفیت آنها برای بهبود وضعیت فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور استفاده کرد و به نظر بنده تشکیل نظام صنفی رسانه‌ای یک ضرورت است که باید مجلس اقدام عاجل را انجام دهد.

درباره‌ی خانه کتاب کُردی

همچنین ببینید

همزمان با هفته ی ملی کودک ، پویش ملی همه جا باکتاب در واحد آفرینش های ادبی استان کردستان آغاز به کار کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *