خانه / اخبار و رویدادها / کردستان مهیای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است

کردستان مهیای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است

کردستان مهیای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کردستان مهیای برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان صبح امروز در نشست خبری و رادیو تلویزیونی که با حضور جمعی از اصحاب رسانه کردستان خبرنگاران و تصویربرداران صدا و سیما و دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و جمعی از هنرمندان در محل سالن کنفرانس مجتمع فجر برگزار شد، اظهار کرد: امسال در تلاشم تا گروههای درجه یک تئانر در جشنواره خیابانی مریوان که کاری هنری است حضور یابند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در یک شهر مرزی نشان می‌دهد، حضور هنرمندان از سراسر کشور بیانگر پایداری امنیت در شهرهای مرزی استان به ویژه شهر مریوان است، افزود: امسال این جشنواره با قوت بیشتر برگزار می‌شود.

وی تقویت همدلی و مشارکت اجتماعی، ارتباط بی واسطه با شهروندان برای انتقال مفاهیم هنر تئاتر خیابانی و ایجاد امکان برای تبادل تجربه‌های نو را از از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم،»، جوانی جمعیت، وفاق و همدلی، مشارکت اجتماعی، ترویج مفاهیم انسانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از موضوعات جشنواره محسوب می‌شود.

دریایی اضافه کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیستم تا بیستم چهارم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود و آثار داخلی و خارجی به این جشنواره راه می‌یابند.

وی به سایر رویدادهای فرهنگی متاثر از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پرداخت و ادامه داد: دو سال است که جشنواره موسیقی خیابانی اقوام را در شهر کامیاران برگزار کردیم که با حضور بیش از ۶ هزار نفر برگزار کردیم.

دریایی از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز خبر داد و بیان کرد: جشنواره موسیقی کُردی در مناطق کُردواری برپا خواهد شد.

وی از طرح های و پروژه های عمرانی عرصه فرهنگ و هنر استان صحبت کرد و اذعان داشت: پلاتو های سقز، دیواندره، بیجار و آمفی تئاتر کامیاران و نگارخانه هنر شهر سنندج با نهایت زیبایی و تجهیزات لازم در طول این سه سال فعالیت دولت سیزدهم به بهره برداری رسید و تالار مرکزی که در طول این سه سال به اندازه ۲۰ سال گذشته به این پروژه عمرانی عظیم اعتبارات تزریق شده است در هفته دولت سال جاری افتتاح و تجهزات آن نیز در پایان سال تامین خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ در پایان خاطرنشان کرد: نهضت راه اندازی سینما در استان با راه اندازی سینما در شهرهای قروه و دهگلان شروع شده است که به شهرهای دارای ظرفیت های لازم نیز تسری پیدا خواهد کرد.

درباره‌ی خانه کتاب کُردی

همچنین ببینید

«آرش زره تن لهونی» استاندار کردستان شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *