خانه / اخبار و رویدادها / ادبیات کودک؛ نزدیک‌ترین حوزه برای نقش‌آفرینی بین‌المللی

ادبیات کودک؛ نزدیک‌ترین حوزه برای نقش‌آفرینی بین‌المللی

ادبیات کودک؛ نزدیک‌ترین حوزه برای نقش‌آفرینی بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی آورده است: «اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان امروز برگزار شد و در سه فصل انتخاب آثار توسط اعضای هیات علمی و داوران، انتخاب آثار از نگاه مخاطبان نوجوان و تجلیل از ۴ شاعر و نویسنده پیشکسوت (پر فعالیت و پرفروش) به انتخاب دبیرخانه با استقبال قابل توجه ناشران، پدیدآورندگان و فعالان کودک و نوجوان پایان یافت. ضرورت تقویت تالیف در حوزه کودک و نوجوان، بررسی تخصصی‌تر و گسترده‌تر آثار این حوزه و معرفی آثار برتر به مخاطبان و خانواده‌ها از اهداف تاسیس این جشنواره و انتزاع آن از جایزه زایای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همانند جایزه جلال آل احمد و جشنواره بین المللی شعر فجر است.

پیوست‌های آموزشی (دوره آموزشی قاصدک با حضور ادب‌جویان از سراسر کشور)، تحلیلی (انتشار تصویر کتاب ایران «تکتا» حاصل تحلیل ۳۱ سال تولید کتاب کودک و نوجوان)، پژوهشی (نشست‌های دانشگاهی در شیراز و مشهد و قم و تهران) و رسانه‌ای برای این جشنواره طراحی و اجرا شد.

این جشنواره سالانه به صورت ملی و دوسال یکبار به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

ظرفیت ادبیات و کتاب کودک و نوجوان در ایران نزدیکترین حوزه برای ورود و نقش‌آفرینی بیشتر در عرصه بین‌الملل است که انشاءالله باید در بخش بین‌المللی پیگیری شود.

تاسیس چنین جایزه‌ای با بسته برنامه‌های جانبی پاسخی به دغدغه فعالان حوزه کودک و نوجوان و خانواده‌ها و یک حرکت ملی در مقابل ورود گسترده، بی‌قاعده و روزافزون ادبیات ترجمه است.

تمام آثار نامزد این جشنواره را می‌توانید از bazarketab.ir با یارانه خریداری و رایگان دریافت کنید.

تبریک به منتخبان و آرزوی بالندگی بیشتر ادبیات و کتاب کودک و نوجوان.

با برگزیدگان و شایستگان تقدیر از اینجا آشنا شوید.

Ketab.ir/News/۳۱۲۰۵

روح شهید رئیسی شاد. اولین رئیس جمهوری بود که در بازدید از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در بخش کودک نوجوان حضور یافت و مقوم حرکت‌های این چنین شد.»

درباره‌ی خانه کتاب کُردی

همچنین ببینید

«آرش زره تن لهونی» استاندار کردستان شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *