خانه / اخبار و رویدادها / معرفی کتاب «اسناد كُردها: قلمرو، شورش و ملی گرایی»

معرفی کتاب «اسناد كُردها: قلمرو، شورش و ملی گرایی»


Records of the Kurds: Territory, Revolt and Nationalism, 1831-1979; British Documentary Sources, Anita Burdett, Cambridge, 2015.

«معرفی کتاب «اسناد كُردها: قلمرو، شورش و ملی گرایی

مجموعه ۹ هزار صفحه ای (۱۳ جلدی) “اسناد کُردها” جنبش ها و مطالبات کُردها در برابر قدرت های محلی و مرکزی و روابط آنها با قبایل همسایه و سایر گروه های قومی را در نقاط عطف تاریخی آن از اولین خاستگاه های پراکنده حرکت های ملی در قرن نوزدم میلادی تا جنبش ها ی منسجم تر و مشخص ملی دوران پس از جنگ اول جهانی به تصویر می کشند. در بخشی دیگر از این اثر مستند با ارائه نقشه های متعدد به جغرافیای سرزمینی کردستان و تحول اقلیمی و معنایی آن پرداخته شده است.

مجموعه ی سیزده جلدي كتاب به دو قالب کتاب چاپی و الکترونیک در دسترس علاقمندان قرار گرفتە است. از مهمترین ویژگی‌های كتاب مي توان به مجموعه اي بی نظیر از اسناد موثق و نقشه های متفاوتي از كردستان، برگرفته از كتابخانه بريتانيا و چندين منبع ديگر اشاره كرد. این کتاب توسط دانشگاه كمربيج منتشر شدە است.قابل توجە است کە بهای هر دوره آن $۹,۵۰۰٫۰۰ می باشد.

 هر نوع بازنشر این متن با ذکر منبع «سایت خانه کتاب کردی” مجاز است.

درباره‌ی خانه کتاب کُردی

همچنین ببینید

مبلغ یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب اعلام شد

یک نظر

  1. با سلام
    ضمن تبریک سال نو
    در مودر “کتاب اسناد كُردها: قلمرو، شورش و ملی گرایی” ایا جهت فروش موجود دارید؟ شیوه تهیه و خرید این مجموعه ارزشمند رو میفرمایید؟
    با سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *